• EDAG SOULMATE

    Gdy samochód staje się nagle lepszy niż smartfon

  • Inżynieria jakości EDAG 4.0 – postęp z korzeniami w Saksonii

    Centrum rozwoju dla wspieranej semantycznie diagnostyki pojazdu przedstawia nowe impulsy dla świata motoryzacyjnego

  • Z prędkością 350 KM/H w ścianę

    Albo: jak właściwie testuje się materiały CFK w Lamborghini?

EDAG INŻYNIERIA JAKOŚCI 4.0 – POSTĘP Z SAKSOŃSKIMI KORZENIAMI

CENTRUM ROZWOJOWE SEMANTYCZNIE WSPOMAGANEJ DIAGNOSTYKI SAMOCHODOWEJ DAJE NOWE IMPULSY DLA MOTORYZACYJNEGO ŚWIATA.

„Jesteśmy Światem Samochodów w świecie samochodów” – w ten sposób reklamuje się Saksonia w ramach kampanii wizerunkowej „tak działa się po saksońsku” jako miejsce przyjazne dla przedsiębiorstw tej branży.
To hasło ma pokrycie: co dziesiąty wyprodukowany w Niemczech samochód pochodzi z tego wolnego kraju związkowego. Jest tu 750 przedsiębiorstw z około 70.000 pracowników zatrudnionych w przemyśle motoryzacyjnym. Założenia strukturalne dla inwestorów z branży samochodowej są również najlepsze.

Nie dziwi więc, że w Lipsku, Dreźnie, Zwickau i Chemnitz znajdują się fabryki Volkswagena, Porsche i BMW.
Saksonia oferuje liderom innowacyjności, takim jak EDAG dalszą, decydującą zachętę: siedziba przypomina „zieloną łąkę”, a wielkie powierzchnie dają wiele miejsca na rozwój. Nie jest więc przypadkiem, że Bernard Waterkamp, kierownik Działu Niezawodność Wyrobów + Dokumentacja wybrał Lipsk jako „tor próbny” dla nowych usług.

„EDAG wkracza do Saksonii“

Misja pod tytułem „EDAG wkracza do Saksonii“ biegnie według śmiałego planu. „Łączymy potencjały technologii Big Data z naszym długoletnim doświadczeniem w zakresie posprzedażnego zarządzania reklamacjami w postać usługi całkowicie nowego rodzaju.”, wyjaśnia Waterkamp. Szansa leży w tym, by wielkie ilości danych przetwarzać przy maszynowo. Poprzez wzbogacenie danych dotyczących reklamacji za pomocą Metadanych, możliwe stanie się powiązanie informacji w semantyczne sieci. Poprzez inteligentne połączenie tych sieci uda się niezwykle szybko odnaleźć informacje w odpowiednich kontekstach. Więcej szczegółów nie chcielibyśmy jeszcze zdradzać w tym miejscu. Waterkamp kończy: „Łączymy nasze najsilniejsze kompetencje w zakresie rozwiązań z dziedziny komunikacji i jakości oraz wspieramy naszych klientów w gromadzeniu szczególnie cennych danych.” Przełomowa perspektywa dla EDAG-a – we wszystkich jego Oddziałach.

Zespół z benzyną we krwi

Obowiązuje zasada zakasania rękawów. Marcus Keller, kierownik Zespołu monitorowania w terenie z Działu Niezawodność Wyrobów + Dokumentacja, oraz szef biura EDAG w Lipsku może brać się do roboty. Jako zapalony majsterkowicz z doświadczeniem rajdowym ma benzynę we krwi. Wiedzą to także nasi klienci. Z solidną wiedzą fachową i niecodziennymi pomysłami wyrobił sobie dobrą markę w VW i BMW. Dzięki swoim skutecznym metodom ten 36-latni ekspert w dziedzinie jakości czuje się jak u siebie w domu na salonach międzynarodowych koncernów. Swojego pochodzenia nie zamierza jednak ukrywać: Marcus Keller jest Saksończykiem z krwi i kości. On i jego zespół są jakby wyciosani z jednego kawałka drewna. Zaprzysięgłe towarzystwo samochodowych entuzjastów ma saksońskie korzenie i ambitne plany. W swojej „drodze do korzeni” stąpają nowymi drogami. Celują przy tym w branżę ubezpieczeniową, jako przyszłościowego partnera w interesach. Posiada ona informacje o naprawach, które dokonywane są po okresie gwarancyjnym i tym sposobem wypełnia lukę w obszarze informacji jakie posiadają producenci samochodów. Współpraca z ubezpieczycielami daje nam nowe perspektywy, na przykład wskazujące potencjały doskonalenia trwałości pojazdów.

Dział Niezawodność Wyrobów + Dokumentacja EDAG-a reprezentowany w całych Niemczech

Dział Niezawodność Wyrobów + Dokumentacja EDAG-a ze swoimi innowacyjnymi i indywidualizowanymi rozwiązaniami w zakresie jakości i komunikacji jest obecny już dziś w całych Niemczech, od Hamburga po Monachium. Biuro w Lipsku stoi przede wszystkim do dyspozycji saksońskich klientów. Ale to nie wszystko: biuro to ma się stać „Think Tank-iem” i wylęgarnią nowych koncepcji w obszarze samochodowej obsługi posprzedażnej, a z docelowym personelem sięgającym 100 osób może jeszcze nieźle namieszać w inżynieryjnym krajobrazie Saksonii. Bo w tej konfiguracji tworzyłoby w porównaniu do konkurencji znacznie większy od innych, niezależny ośrodek inżynieryjno-ekspercki w okolicy.

Pasja, wiedza i pionierski duch są najważniejszym zapleczem dla misji „EDAG wkracza do Saksonii”. O EDAG-owskim Dziale Niezawodność Wyrobów + Dokumentacja, saksońskim „Think-Tank-u” i nowych, rodzących się tam rozwiązaniach będzie się tam jeszcze z pewnością słyszało. Odpowiedź na hasło „tak działa się po saksońsku” brzmi „tak działa po saksońsku EDAG”.

Informacje uzupełniające

Oddziały firmy EDAG